Derfor får du ikke succes med den super flotte Webshop

dankort-webshop

Inden du går i gang med at opbygge en webshop så overvej valget af webshop platform nøje. Det er vigtigt at vælge en plaform, der er fremtidssikret og hvor du har mulighed for at justere efter dine behov. Desuden skal det være en platform uden en masse tekniske problemer og hvor den naturligvis er mobiloptimeret, da det også har indflydelse på placeringen i søgeresultatet. Sørg for at vælge en teknisk løsning, som ikke er afhængig af at kun én udvikler kan kode i den, men vælg et system hvor der er mulighed for at få teknisk hjælp fra flere sider fra. For der vil helt sikkert opstå tekniske og uforudsete udfordringer, som skal løses inden for kort tid og så hjælper det ikke, at din ene udvikler er taget tre uger til Thailand.

Når du er oppe at køre, skal du sørge for at optimere, automatisere og effektivisere så mange af dine processer som muligt. Når din flotte webshop er i luften skal du dog ikke regne med, at ordrerne begynder at vælte ind af sig selv.

Du kan have nok så flot og lækker en webshop, men hvis du ikke ligger godt på Google, så får du ikke rigtig noget salg. Du skal have noget trafik ind på din side, der kan konverteres til et salg.

Du kan tiltrække trafik til din side på forskellige måder:

Søgemaskineoptimering (SEO)

Du skal arbejde med at gøre din hjemmeside synlig i søgeresultaterne, da de færreste klikker videre til side 2 på Google. Derfor er det så utrolig vigtigt at ligge i toppen, for at du kan få noget trafik ind på din side. Hele din grundlæggende SEO skal være i orden med korrekte Meta titles, SEO-optimerede landingssider, korrekt brug af H1 + H2, ingen duplikeret indhold osv. osv. Meget af det grundlæggende SEO-arbejde kan du selv lave og der findes et hav af SEO- workshops, hvor du kan få den nyttige viden til at komme godt fra start.

Google Adwords

Udover søgemaskineoptimeringen så er Google Adwords og herunder Google Shopping en af de bedste måder at få genereret noget trafik til din side. Du har sikkert set de øverste betalte annoncer i søgeresultaterne, som kommer frem næsten uanset hvad du søger på. Her kan du betale for at ligge i toppen på relevante søgeord og du betaler kun for hvert klik, annoncen får. Er kampagnen eksekveret rigtigt vil det godt kunne betale sig økonomisk at have en kampagne kørende, da antal besøgende på din hjemmeside vil overstige klikprisen.

Google gør mere og mere ud af de betalte annoncer og herunder er Google Shopping en annoncevariant, der øverst til højre i søgeresultatet viser produktbilleder og priser, så brugerne nemt kan finde produkter og sammenligne priser ud fra søgetermer.

Nyhedsbreve

En anden stor kilde til mere trafik er nyhedsbreve, hvor du kan opbygge dig en stor liste af potentielle og interesserede kunder. Med det rigtige indhold kan du ad denne vej tiltrække meget trafik, hvor der er rigtig god chance for konvertering – så længe at indholdet er målrettet brugerne og giver dem noget af værdi.

Linkbuilding

Gode og relevante links, der peger ind på din hjemmeside er også med til at få den til tops på Google. Hvis du ikke har nogle gode links til siden, så er den svær at finde på Google og inden vil dermed finde den. Derfor skal du også have opbygget et godt linkbuilding netværk. Få links fra dine leverandører, brancheforeninger, blogs med indhold omkring det du sælger osv. osv. Det kræver tid at få opbygget et godt netværk, der kan skabe dig de relevante links
Udover ovenstående, så skal du naturligvis også have de rigtige varer til den rigtige pris. Derudover skal siden naturligvis være både brugervenlig og indgyde tryghed. Hvis siden virker utroværdig vil folk ikke indtaste deres kortoplysninger.

Selvom du selv mener, at du har verdens bedste produkt og verdens bedste webshop, så er udvalget af konkurrenter enormt og kunderne kommer ikke løbende af sig selv. Derfor er det utrolig vigtigt at få styr på markedsføringen. Det kræver en del ressourcer at få en webshop op at køre, både manuelt og økonomisk og det skal du være villig til at investere i.

Få succes her